۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵

«سفر به مبدأ» و «عرفان و انسان قدسی» در شهر کتاب بررسی می شود

«سفر به مبدأ» و «عرفان و انسان قدسی» در شهر کتاب بررسی می شود

نشست هفتگی شهر کتاب در دهم اردیبهشت به نقد و بررسی دو کتاب «سفر به مبدأ» و «عرفان و انسان قدسی» اختصاص دارد که با حضور دکتر محمود ارول قلیچ، دکتر شهرام پازوکی، دکتر محمودرضا اسفندیار و داوود وفایی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود ارول قلیچ، استاد تصوف و عرفان در دانشگاه مرمره‌ استانبول و از دوستان نزدیک دولت‌مردان مسلمان فعلی ترکیه و در حال حاضر، دبیر کل اتحادیه‌ بین المجالس کشورهای اسلامی است.

دکتر قلیچ، آثار متعددی درباره‌ عرفان اسلامی به ویژه در باب ابن‌عربی و مولانا نگاشته است که دو کتاب او با عنوان‌های «سفر به مبدأ» و «عرفان و انسان قدسی» به قلم داوود وفایی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

دکتر قلیچ معتقد است که اگر قرار باشد قرن بیست‌ویکم همچون گذشته قرنی باشد که مسلمانان به جهانیان درس مدنیت، تمدن و فرهنگ دهند، این امر بی‌تردید به واسطه‌ حکمت و عرفان اسلامی، عملی است.

نشست هفتگی شهر کتاب در سه‌شنبه دهم اردیبهشت ساعت۱۶:۳۰ به نقد و بررسی دو کتاب «سفر به مبدأ» و «عرفان و انسان قدسی» اختصاص دارد که با حضور دکتر محمود ارول قلیچ، دکتر شهرام پازوکی، دکتر محمودرضا اسفندیار و داوود وفایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب،  واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 2039667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha